Homeopati

Yaşadığımız çağda hastalıkların tedavisi için endüstriyel ilaçlar kullanılır. Bu ilaçların tedavi etme özelliğinin yanında birçok yan etkisi olduğu da bilinir. Homeopati ise hastalığın doğal şekilde iyileştirilmesine destek olan alternatif bir yöntemdir. Tedavi için bitkisel ve mineral özlü ilaçlar kullanılır.

Homeopati Nedir?

Alternatif tıp yöntemlerinden biri olan homeopati, hazırlanan doğal ilaçların çok düşük dozlarda hastaya verilerek tedavi edilmesini amaçlayan yöntemdir. Hazırlanan ilaçlar normal bir insana verildiğinde olumsuz sonuçlar doğurabilir. Fakat doğru oranda hasta kişiye uygulandığında tedavi etme özelliğine sahiptir.

Homeopati (homeopathy ya da homoeopathy) hastanın kalıcı bir şekilde iyileştirilmesini amaçlar. Bu yüzden hastaya sadece tek bir hastalık boyutu ile değil bütüncül bir bakışla yaklaşır.

Bu tedavi yöntemi ilk olarak Alman kimyager ve doktor Samuel Hahnemann tarafından 1700’lü yıllarda kullanılmaya başlanmıştır. Doktor Samuel, bu yöntemi bulurken İbn-i Sina ve Hipokrat’ın tedavi yöntemlerinden faydalanmıştır. Etkili bir yöntem olduğu görülünce özellikle Doktor Samuel’in öğrencileri tarafından tüm dünyaya yayılmıştır. Bu tedavi yöntemini İngiliz Kraliyet ailesi benimsemiş ve 1806 yılında halka hizmet veren bir homeopati hastanesi kurmuştur.

Homeopati Nasıl Uygulanır?

Modern tedavilerden farklı olan homeopati yönteminde, öncelikle hastaların şikayetleri akut ve kronik olma durumlarına göre değerlendirilir. Akut yani ani gelişen rahatsızlıkların (alerjik durumlar, yaralanmalar vb.) tedavisinde bulgular hızla değerlendirilerek hemen müdahale edilir.

Kronik rahatsızlıklarda ise öncelikle hastanın tıbbi öyküsü dinlenir. Hastalık ile ilgili bütün süreç detaylı bir şekilde ele alınır. Ardından kişinin tanınması adına bir takım sorular sorulur. Beslenme düzeni, yaşam tarzı, alışkanlıkları ve mizacı bu soruların ana eksenini oluşturur. Bu sürecin ardından hastaya uygun ilaç yapılır. İlacın nasıl ve ne sıklıkta uygulanacağı anlatılır.

Hazırlanan ilaçlar suya katılarak yada direk olarak alınır. Sonraki süreçte hastalığın seyrini öğrenmek için hekim laboratuvar ve görüntüleme gibi tetkikler isteyebilir. Bu alternatif tıp yönteminde asıl amaç bireyin sağlığına kavuşmasını sağlamakla birlikte kalıcı bir iyileşmedir.

Homeopati Tedavisi Kimler İçin Uygundur?

Homeopati tedavisi anne karnından başlayarak her yaş için uygulanabilir. Bu hastalıkta teşhis ve tedavi hastalığa göre değil kişiye göre belirlenir ve uygulanır. Bütün hastalıkların tedavisi için kullanılabilen bu yöntem özellikle bazı rahatsızlıkların tedavisinde daha çok tercih edilmektedir. Bu rahatsızlıklar şöyle sıralanabilir;

• Üst solunum yolları hastalıkları
  • Kas ve romatizmal rahatsızlıklar
  • Alerjik rahatsızlıklar
  • Mide ve sindirim sistemi ile alakalı hastalıklar
  • Cilt problemleri
  • Bağışıklık sistemi ile ilgili rahatsızlıklar
  • Fiziksel ve duygusal denge bozuklukları
  • İdrar yolu ile alakalı rahatsızlıklar olarak sıralanabilir.
Sayılan bu hastalıkların dışında da birçok rahatsızlığın tedavisi için kullanılabilir.

Homeopati Faydaları Nelerdir?

Homeopati faydaları açısından değerlendirildiğinde bütüncül bir iyileştirme amacı gütmesi ile dikkat çeken bir yöntemdir. Modern tıpta amaç, rahatsızlığı iyileştirmekten çok şikayetleri ortadan kaldırmak olarak değerlendirilebilir. Homeopati ise şikayeti kontrol altına alarak vücudun iyileşme sistemini harekete geçirmeyi amaçlar. Bir nevi vücudun kendi onarımını yapmasını sağlamaktır. Bunu yaparken de bütün vücudun harekete geçmesi hedeflenir.

Homeopati İlaçları

Homeopati ilaçları tamamen doğal kaynaklar kullanılarak yapılır. İlaçlar bitkiler, mineraller, hayvanlar ve bakterilerden elde edilir. Doktor Samuel kendi döneminde bu alanda 130 ilaç üretmiştir. Günümüzde ise 3000 civarı ilaç üretilmiştir.

İlaçlar özel bir eczacılık yöntemi kullanılarak hazırlanır. Kullanılan maddenin seyreltilmesi veya çalkalanması ile ilaç elde edilir. Seyreltme veya çalkalama işlemi kullanılacak maddenin su yada alkol içerisinde beklemesinden sonra yapılır.

Seyreltme sırasında ilacın ana maddesinin sadece bir kısmı kalır. Kalan kısım maddenin enerjisi yada ruhu olarak kabul edilir. İlacın alınması ile vücud, canlılığını artırmak için harekete geçer ve böylece iyileşme sağlanır. Tek bir ilaç üzerinden tedavi yapılır. Birden çok ilaç kullanılmaz.

Dozun düşük tutulmasındaki sebep, hastanın vücudunun iyileştirme gücünü harekete geçirmektir. Böylece hasta ilaçla yorulmadan tedavi edilmeye çalışılır.

Homeopati Eğitimi

Homeopati eğitimi doktor, diş hekimi, veteriner ve eczacılara verilir. Üç yıla yayılmış 360 ders saatini içeren bir programdır. Program sonunda bu tedavi yönteminin uygulanabilmesi için kursa katılanların teorik ve pratik yeterliliğe sahip olabilmesi amaçlanır.

Eğitim sırasında homeopati teşhis ve tedavi yöntemleri, ilaçların yapılışı ve uygulanışı gibi temel homeopatik bilgi ve becerilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu tedavi yöntemini sadece Sağlık Bakanlığı onaylı sertifikaya sahip uzmanlar yapabilir.

ZGHolistic Clinic, doğal tedavi yöntemleri alanında uzman hekimleri ile homeopati uygulamasını da bütüncül tıp anlayışı ile hastalarına sunmaktadır. Daha fazla bilgi için lütfen sitemizi ziyaret ederek alternatif yöntemler hakkında bilgi edinin.