SPOR HEKİMLİĞİ

Spor hekimliği uygulamaları yapan doktor

Spor hekimliği, sporcuların aktif yaşamlarında karşılaştığı performanslarını olumsuz yönde etkileyen bazı dış etkenlerle ilgilenen meslek dalıdır. Antrenman ve müsabaka esnasında kaza ve sakatlanmaların yaşanması durumunda sporcuları tedavi etmek, yönlendirmek ve takibini yapmak spor hekimliğinin iş tanımına dâhildir. Her vücudun farklı bir yapıya sahip olması sebebiyle spor hekimleri kişiye özel ilgi ve alaka göstermek durumundadır.

Spor Hekimliği Nedir?

Spor hekimliği uzmanlığı ünvanına ulaşabilmek için kişilerin 6 yıllık tıp eğitimlerinin üzerine 4 yıl daha ders almaları gerekir. Ortopedi ve travmatoloji, fiziksel tıp ve rehabilitasyon gibi ilgili alanlarda uzmanlık almış kişilerin de 2 yıllık eğitimle spor hekimliği ünvanına sahip olma imkânları bulunur.

Spor doktoru, oyuncuların sağlık durumlarıyla performansın gelişimi ve kontrolüyle ilgilenen kişilerdir. Spor hekimleri, bunların dışında antrenmanların insan hayatında oluşturduğu etkiyi, kişilerin aktif faaliyet gösterdikleri süreçlerde sıkça karşılaşılan rahatsızlıkları ve nasıl engellenebileceğini de incelemekle yükümlüdür.

Sezonlar başlamadan önce spor hekimleri kişilerin genel fiziksel kontrollerini yapar. Performans sırasında aksama yaşayıp yaşamadığı ile ilgilenir ve spor esnasındaki verimliliğin takibini yapar. Egzersizlerin dışında sporcunun performansını etkileyen diğer faktörlerler; yemek düzeni, verimli uyku ve ruhsal denge gibi etkenler de bu hekimlerin sorumluluğundadır.

Spor Hekimi Hangi Hastalıklara Bakar?

Spor hekimliği, kişilerin sağlık kontrollerini, aktif antrenman hayatının takibini ve bunun gibi süreçleri kapsayan bir alandır. Bunların dışında hekimler, sporcuların psikolojik süreçleri ile de yakından ilgilenir. Yaşanan rahatsızlıklarda gerekli müdahaleyi yapma yetkisi olan spor hekimlerinin aslına bakılırsa doktorlardan bir farkı yoktur. Sıkça karşılaşılan ve spor hekimlerinin baktığı hastalıklar şu şekilde sıralanabilir:

Omuz Ağrıları:

Ters hareketler, kaslara fazla yüklenme ve sinirlerin sıkışmasından dolayı sıkça karşılaşılan rahatsızlıklardan biridir. Omuz ağrıları, hekimlerin sporcular için oluşturduğu kontrollü programlarının düzenli şekilde uygulanması sonucunda tekrarlanmayacak bir rahatsızlıktır.

Kas Yırtılmaları ve Bağ Doku Zedelenmesi:

Kas çekmesi olarak da bilinen kas yaralanmaları, dokuların zorlanmasından veya travmalardan dolayı ortaya çıkabilen bir hastalıktır. Esnek ve kuvvetli yapıya sahip bağlar ise kemikleri ve eklemleri birleştirir. Normalin dışında yaşanan bir olay karşısında bu bağlar ne kadar kuvvetli olsa da zedelenme yaşayabilir.

Bel ve Boyun Ağrıları:

Bel ve boyun ağrıları, sporun yapılış şeklinden yağ oranında oluşan artışlara kadar uzanan etkenlerin herhangi biri sebebiyle oluşabilir. Ters hareketler, kaslarda güçsüzlük gibi nedenlerden de meydana gelebilir.

Diz Ağrıları:

Sporcularda diz ağrıları aşırı yüklenme veya ciddi hasarların oluşması sonucunda meydana gelebilir. Bu tür hafif görülen ağrıları sporcuların ciddiye alması ve spor hekimleriyle görüşmesi gerekir. İleriye yönelik sıkıntılar yaşanmaması için ağrıların hissedildiği anda kontrole gidilmesi önemlidir.

Ayak ve Ayak Bileği Ağrıları:

Sporcularda sık sık karşılaşılan bir diğer hastalık ayak ve ayak bileği ağrılarıdır. Bu ağrılar genellikle travmalar sonucunda ortaya çıkar. Şişlik, ağrı, hassasiyet gibi belirtiler gösteren bu rahatsızlığa dikkat edilmeli ve doktorlara danışılmalıdır.

Sporcu Fıtığı:

Sporcularda doğan ruhsal açıdan gerilme ve stres hissi sağlığa da yansıyabilir. Ruhsal gerilmelerden ve psikolojik zorlanmalardan da oluşan hastalıklardan biri sporcu fıtığıdır. Fiziksel sebeplerden oluşan fıtık ve benzeri sendromlar, stres gibi etkenlerin de sebep olduğu bir rahatsızlıktır.

Tendinit:

Tendon olarak ifade edilen kasların kemiklere yapışmasını sağlayan yapıların iltihaplanmasına, zedelenmesine tendinit denilir. Lifli yapısı sayesinde belli bir oranda dayanıklılığa sahip olsa da ekstra olağan dışı olaylar ya da hareketler sonucunda yaşanabilen bir rahatsızlıktır.

ZGHolistic Clinic Spor Hekimliği Hizmetleri

ZGHolistic Clinic, uzman doktorları ile sizlere en doğru ve iyi hizmeti süregelen bir azimle devam ettirme çabası içerisindedir.. Spor hekimliği Ankara ilinde çok fazla duymadığınız bir sağlık dalıdır. ZGHolistic Clinic olarak özel hekimlerimizle aktif spor hayatı olan amatör ya da profesyonel kişilere hizmet veriyoruz. Spor hekimliği hizmetlerimiz;

Tanı, Tedavi ve Rehabilitasyon Hizmetleri

Rahatsızlığınız ve şikayetleriniz doğrultusunda spor hekimliği randevu sistemlerinden kendiniz için en uygun saat aralığını belirlemelisiniz. Kendinizi en saydam şekilde anlattıktan sonra doktorunuz tanıyı koyar ve bu yönde bir tedavi önerir. Gerekli görüldüğü takdirde rehabilitasyon hizmeti için de yönlendirilir.

Rejeneratif (Yenileyici) Enjeksiyon Tedavisi

İnsan yapısının yenileme, iyileştirme gücünden yararlanılan bir tedavi türüdür.

Egzersiz Reçetesi

Egzersiz reçetesi hazırlama süreci kişiye özel gerçekleştirilir. Kişinin geçmiş yaşantısı, sağlık durumu gibi birden fazla faktör ele alınır. Egzersiz reçetesi kişilerin fiziki uygunluk şartlarını oluşturmak için hazırlanır.

Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite Önerileri

Sağlıklı beslenme, uyku ve doğru spor rutini, spor esnasında en iyi performansı sergilemek için gerekli olan bir düzendir. Spor hekimleri de bu noktada sizler için en doğru düzeni oluşturur ve süreç içerisinde sizleri en yakından takip eder. Hekimlerin gözetim altında ilerleyerek bünyenizi zorlamadan en sağlıklı şekilde devam edebilir ve gelişim sürecinizde sakatlık yaşama olasılığını da en aza düşürebilirsiniz.

Spora Katılım Muayenesi

Söz konusu muayene, kişinin herhangi bir rahatsızlık riski taşıyıp taşımadığını saptamak için yapılır.

Spora Yönlendirme Önerileri

Spor hekimleri, bünyenize en uygun sporu ve programı sizlere hazırlayacak kişilerdir. Doğru spor ve öneriler ile verimli bir geri dönüş gözlenilir.

Sportif Performans Danışmanlık Hizmeti

Performans aşamasında ölçümlerin ve takibin yapılması için verilen bir hizmettir.

Ergojenik Yardım Danışmanlık Hizmeti

Sporcuların ağır antrenmanlarından önce kolaylıkla adapte olması ve aynı şekilde antrenman sonrasında hızla toplanabilmesi için verilen bir danışmanlık hizmetidir.

Doping Danışmanlık Hizmeti

Sporcu tarafından sportif performansı artırmak amacıyla, yasaklı madde ve/veya yöntemlerin kullanılmasına doping denir. Doping yaptığı belirlenen sporcunun, yarışma dereceleri silinir ve müsabakalara katılmama cezası verilir. Dünya Dopingle Mücadele Ajansı, her yıl, kullanımı yasaklı madde ve yöntemleri güncelleyerek  yayınlamaktadır.

Dopingle mücadele kapsamında, sporcuya birinci derecede sorumluluk yüklenmiştir. Bunun için sporcu kullanacağı madde ve yöntemlerin yasaklı olup olmadığı konusunda kesin bilgi sahibi olmalıdır. Bu kapsamda, sporcu herhangi bir madde yada yöntemi kullanmadan önce, spor hekimi uzmanına danışmalıdır.

Kendini İyi Hissetme, Yenilenme ve Sportif Performans Ekseninde Ozon Uygulaması

Vücut fonksiyonlarının yenilenmesi ve iyileşmesi için tercih edilen bir uygulamadır. Üç oksijen atomlarından oluşan ozon gazı ile uygulanabilen tamamlayıcı bir tedavidir. Kişinin neden bu tamamlayıcı uygulamaya ihtiyaç duyduğu ise çok önemlidir. İhtiyaç duyulan sebebe göre belli dozlarda farklı yöntemler ile vücuda uygulanır.

ZGHolistic Clinic, uzman doktorları ile sizleri en iyi şekilde yönlendirerek doğru tedavi yöntemleri sunar. Spor hekimliği hakkında bilgi sahibi olmak ve hizmetler hakkında detaylı bilgi almak isterseniz ZGHolistic Clinic ile hemen iletişime geçebilirsiniz.