Akupunktur Tedavisi Olan Hasta

Akupunktur acus (iğne) ve punctura (batırma, delme) kelimelerinden oluşur. Akupunktur tedavisi ilk kez M.Ö. binlerce yıl önce Çin’de uygulanmaya başlamıştır.

Geleneksel Çin Tıbbı yaklaşımına göre evrende bulunan güç evrenin bir parçası olan insanın içinde de vardır. İnsanın yaşam enerjisi olarak da anılan Qi (çi) vücudumuzu bir ağ gibi saran ve meridyen adı verilen kanallarda sürekli olarak dolaşır.

Akupunktur Tedavisi Nedir? Akupunktur Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Akupunktur tedavisi ile Qi enerjisinin meridyenler arasında düzenli ve sürekli olarak dolaşımı sağlanır, enerji dengelenir ve hastalıklar bu şekilde tedavi edilir. Bu tedavi yönteminde vücuttaki meridyenler üzerinde bulunan akupunktur noktaları iğne batırılarak uyarılır.

Bu uyarı neticesinde enerji akışındaki tıkanıklıklar giderilir. Akupunktur tedavisi ile doğru noktalar uygun şekilde uyarıldığında istenen etki ortaya çıkar. Bu tedavide oluşan etki iğnenin kendisi ile ilgili değil, iğnenin uyardığı nokta veya nokta kombinasyonları ile ilgilidir.

Akupunktur yönteminde vücudun kendi iyileşme yeteneği harekete geçirilerek hastanın şifa bulması sağlanır. Hastanın hem fiziksel, hem de psikolojik problemi çözümlenmeye çalışılır.

Akupunktur tedavisi farklı vücut bölgelerine uygulanabilir. Genel vücut akupunkturunda sıklıkla baş, kollar ve bacaklar kullanılır. Ancak hastanın ve hastalığın durumuna göre vücudun diğer bölgelerinde bulunan akupunktur noktaları da kullanılarak uygulama yapılabilir.

Ayrıca vücudumuzda adeta bir harita gibi vücut bölgelerinin temsil edildiği noktalar içeren mikro sistemler (kulak, el, ayak ve kafa derisi gibi) vardır. ZGHolistic Clinic bünyesinde vücut akupunkturu yanısıra kulak akupunkturu, skalp (kafa derisi) akupunkturu (YNSA) ve mikrokolon akupunkturu (CMCA) olmak üzere farklı mikro sistem akupunkturu uygulamaları yapılmaktadır.

Günümüzde akupunktur uygulamaları  iğne dışında lazer, moxa ve infrared  yöntemleri uygulamaları ile de gerçekleştirilebilmektedir.

Akupunktur uygulamasında en sık kullanılan iğneler farklı ebatlarda tek kullanımlık, steril, çelik iğnelerdir. Ayrıca kulak akupunkturu yapılırken tek kullanımlık altın ve gümüş iğneler de kullanılabilir.

Akupunktur Hangi Hastalıklara İyi Gelir?

Akupunktur tedavisi ile vücudun yaratılışında varolan doğal iyileşme mekanizmaları harekete geçirilir. Akupunktur destekleyici ve tamamlayıcı bir tedavi olduğu gibi bazı durumlarda tek başına tedavi edici de olabilir.

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), akupunktur uygulamalarını resmi bir tedavi yöntemi olarak akbul etmiş ve akupunkturun 100 civarı rahatsızlıkta kullanılabileceğine dair onay vermiştir. Akupunktur ile tedavi edilebilen hastalıklar listesi her geçen gün daha da artmaktadır.

Akupunktur bir çok fonksiyonel bozukluğun tedavisinde etkili olmakla birlikte kliniğimizde sıklıkla şu hastalıkların tedavisinde kullanılmaktadır:

• Bağışıklık desteği ve enfeksiyonlardan korunma,
  • Kronik hastalıkların tedavisine yardımcı,
  • Kanser tedavisine destek ve radyoterapi/kemoterapi yan etkilerini azaltmada,
  • Sağlıklı Zayıflama,
  • Sigara Bırakma,
  • Anti-aging (Kozmetik akupunktur),
  • Başağrısı (Migren, gerilim tipi başağrıları vb) ,
  • Sinüzit,
  • Alerjik hastalıklar ,
  • Anksiyete bozukluğu ve depresyon,
  • Adet düzensizliği, menstrüasyon öncesi sıkıntılar, erken menapoz,
  • Menapoz sonrası sıkıntılar,
  • İnfertilite tedavisine destek,
  • Fibromiyalji,
  • Kas-eklem (boyun, bel, diz, ayak bileği) ağrıları,
  • Uyku problemleri,
  • Kulak çınlaması,
  • Sindirim bozukluğu,
  • Erkekler için cinsel fonksiyon bozuklukları (erken boşalma, sertleşme problemleri vb)
Genel olarak akupunktur tedavisi için belirgin bir kontrendikasyon (uygulanması sakıncalı durumlar) yoktur. Ancak aşağıdaki durumlarda kliniğimiz de akupunktur uygulaması gerçekleştirilmez.
  • Gebeler (Bulantı ve hiperemezis problemi hariç)
  • Psikotik bozukluğu olanlar
  • Oryantasyonu bozuk hastalar

Akupunktur Faydaları Nelerdir?

Akupunktur, bir dengeleme tedavisidir. Bu nedenle akupunktur faydaları vücudumuzun  hem fiziksel hem de ruhsal yönden olumlu etkilenmesiyle kendini gösterir . Akupunktur vücuttaki aşırılıkları dizginler, yetersizlikleri destekler. Birçok fonksiyon bozukluğunun tedavisinde etkilidir.

Akupunktur ile Zayıflamak

Akupunktur ile zayıflama kilo vermek isteyenlerin sıklıkla başvurdukları yöntemlerden biridir. Aslında akupunktur doğrudan kilo verdiren bir uygulama değildir. Ancak kilo vermede oldukça etkili sonuçları vardır. Akupunktur ile zayıflamak isteyenlere akupunktur faydaları nelerdir maddeler halinde açıklayalım:

• Tatlı isteğinin azalmasını sağlar. Düzenli yapılan akupunktur  seansları vücutta insülin hormonunun dengeye gelmesini sağlayarak insülin direncinin kırılmasına katkı sağlar.
  • Metabolizmanın daha düzenli çalışmasını sağlar. Her akupunktur seansında yaklaşık 500 kalori harcanır.
  • Bağırsak hareketliliğini arttırır ve kabızlık probleminin giderilmesine yardımcı olur.
  • Mide asidini dengeleyerek midede kazınma hissini ve dolayısıyla saldırır tarzda yemek yeme isteğini ortadan kaldırır.
  • Düzenli uygulama yapılırsa midede küçülme sağlar.

İlk bir ay haftada en az iki seans ile başlanır. Mide kazınması veya tatlı isteğinin azalması ile birlikte haftada sadece bir seans şekilde uygulamaya geçilebilir.

Tedavi başlangıcında uygulanan vücut akupunkturunun etkisi yaklaşık üç gün boyunca sürer. Bu etki düzenli vücut akupunkturu yapıldığında 8-10 seans sonra 7 güne kadar çıkar.

Birey ideal kilosuna kavuştuktan sonra, kilo almanın önüne geçmek için kontrol seanslarına başlanır. Akupunktur ile zayıflama yanı sıra kişinin diğer sağlık problemlerine de çözüm üretilebilir.

Akupunktur faydaları yalnızca kilo verme ile sınırlı değildir. Akupunktur ile zayıflama esnasında varsa tansiyonunuz düzene girer, migren vb baş ağrılarınız azalır, menstruasyon öncesi sıkıntılarınız hafifler, anksiyete ve depresyonunuz ortadan kalkar.

Akupunktur Tedavisi Uygulama Sayısı ve Sıklığı Nedir?

Akupunktur tedavisinin kaç kez ve hangi sıklıkta uygulanacağı hastaya göre belirlenir. Ancak kliniğimizin genel yaklaşımı akupunktur tedavisine 12 seans ile başlamaktır.

Akupunkturun başlangıçtaki etkisi daha kısa süreli olduğundan tedaviye haftada en az 2 seans ile başlanır. 8-10 seans bu şekilde yapıldıktan sonra haftada bir seans şeklinde tedaviye devam edilir. Hastadaki görülen faydaya göre tedaviye devam edilip edilmeyeceğine karar verilir.

Zayıflama hastalarında genel olarak ilk ay haftada 2, ikinci ay haftada bir ve sonraki aylarda 15 günde bir vücut akupunkturu uygulaması yapılır.

Ancak uygulama sıklığı ve süresi hastanın durumuna göre değişiklik gösterebilir. Kronik hastalıklarda kulak akupunkturu ve YNSA haftada bir uygulanır.

Akupunktur Yan Etkileri Var Mıdır?

Akupunktur tedavisi bu konuda eğitim almış tecrübeli bir hekim tarafından uygulandığı sürece yan etkisi olmayan bir yöntemdir.

Akupunktur için kullanılan iğneler neredeyse saç teli kadar ince olduğundan uygulama esnasında ağrı hissedilmez. Bazı noktalarda iğnelerin takıldığı anda ufak bir acı hissi olabilir ancak bu devam eden bir acı değildir. Nadiren iğnenin yerini değiştirmek veya tümüyle çıkarmak gerekebilir.

Akupunktur ile Sigara Bırakmak Mümkün Müdür?

Akupunktur, kendi iradesiyle sigarayı bırakmaya karar veren ve destek arayışında olan bireyler için uygulanabilir. Ancak sigarayı bırakmak istemeyen birine uygulanmaz. Akupunktur ile sigara bırakma başarı yüzdesi yaklaşık %80’dir.

İlk uygulamadan sonra sigara içilmediği takdirde bu oran 24 saat sonra %90’a çıkar. Kliniğimizde akupunktur tedavisi ile sigara bırakma programında başarı oranını yükseltmek için kişiye aromaterapik ve homeopatik destekler de verilmektedir.

Akupunktur ile sigara bırakmak isteyen kişi en son sigarasını akşam içmiş ve sabah sigara içmeden sigara isteği ile seansa gelmelidir. İlk seansta elektroakupunktur uygulaması ile birlikte hastanın kulağına bir hafta kalacak şekilde kulak iğnesi takılır.

Hastaya bir hafta sonrası için ikinci seans randevusu verilir. Eğer 1nci seanstan sonra aşırı sigara isteği olursa 2nci seanstan önce ücretsiz bir ara seans daha uygulanabilir.

Hasta ilk seanstan bir hafta sonra kulağındaki bantları bir gece önce çıkartmış olarak 2'nci seansa gelir. Eğer hasta rahat ve sigara içmiyorsa elektroakupunktur uygulaması yapılmayabilir. Bu durumda sadece kulak bantları değiştirilir. Bu şekilde program sonlandırılır.

Akupunktur ile Sağlıklı Yaş-alma (anti-aging) Mümkün Müdür?

Akupunktur kişinin mevcut yaşından daha genç görünmesi ve kendini daha sağlıklı hissetmesi yani sağlıklı yaş-alması için uygun bir yöntemdir. Kliniğimizde uygulaması gerçekleştirilen Kozmetik Akupunktur (Mei Zen tekniği) tedavisi “bir anti-aging yöntemi”dir.

• Kozmetik akupunktur faydaları şöyle sıralanabilir;
  • Daha yumuşak ve aynı zamanda daha sağlam bir cilt elde edilmesi,
  • Derin kırışıklıklarda azalmanın meydana gelmesi,
  • Daha yüzeyel kırışıklarda yok olmaların başlaması,
  • Kaş çatlaklarında eskiye oranla iyileşme görülmesi.
Kozmetik akupunktur ile cerrahi uygulamalarda elde edilen sonuçlar kadar Kozmetik gözle görülür bir değişik meydana gelmese de bu işlemin sağladığı ve sağlığımız için oldukça önemli olan bazı olumlu yan etkileri mevcuttur;

• Sindirim sistemi sorunlarının iyileşmesi
  • Uykunun düzene girmesi
  • Sıcak basma şikayetinde azalma.
  • Hafif dereceli depresyon veya  anksiyetelerin ortadan kalkması,
  • Öz enerjinin yükselmesi
  • Bireyin kendisini daha iyi hissetmesi
  • Eskiye nazaran daha genç bir görünüme sahip olma,
  • Bireyin kendisini daha sağlıklı ve genç olarak hissetmesi.
Vücut akupunkturu ile birlikte yüz bölgesine özel akupunktur iğneleri takılarak yapılan ilaçsız bir uygulama olan kozmetik akupunktur haftada 2 seans olacak şekilde 10 seanslık bir kürü müteakip 3 ayı geçirmemek üzere (tercihen 2 ayda bir) tek seanslık pekiştirme uygulamaları yapılan bir anti-aging yöntemidir.

Akupunktur Fiyatları Ne Kadar?

Akupunktur tedavisi için hastanın durumuna göre seans sayısı belirlenir. Yapılacak tedavinin durumuna göre de paket veya seans ücreti alınır. Sigara bırakma tedavisinde kişinin motivasyonunu arttırmak için ücret paket ücreti şeklinde peşin olarak alınır.

Akupunktur ile zayıflamada üç aylık temel programı tamamlayan hastalar 15 günde bir devam ettikleri seansların ilkine ücret ödedikleri takdirde ikincisi kliniğimizin hediyesidir.

Akupunktur fiyatları hakkında kesin bilgiyi ZGHolistic Cilinic Akupunktur Kliniği iletişim sayfası üzerinden öğrenebilirsiniz.

Doç. Dr. Kenan Şener