Rejeneratif (Yenileyici) Enjeksiyon Tedavisi

Rejeneratif tıp ile uğraşan doktorlar

Rejeneratif tıp kapsamında yapılan enjeksiyon tedavi hasarlı doku ve organların yenilenerek vücut fonksiyonlarının iyileştirilmesini amaçlar. Geçmişi M.Ö. 700’lere dayanan rejeneratif tıp çerçevesinde 19.y.y. sonlarında deri aşılama işlemi uygulanmaya, 20. y.y da ise organ nakli başlamıştır. Doku mühendisliği ve rejeneratif tıp çalışmalarının kapsamı zamanla genişleyerek hücresel terapi yöntemini ortaya çıkarmıştır.

Rejeneratif tıp nedir, ne işe yarar sorularına cevap arıyorsanız ZGHolistic Clinic ile anında iletişime geçerek alanında uzman bir ekiple görüşebilirsiniz.

Yenileyici Enjeksiyon Tedavisi Nedir?

Kronik hastalıklar, yaşlanma, doğum anormallikleri yaşanılan ciddi yaralanmalar vücuttaki fonksiyonel dokulara ağır hasarlar verebilir. Bu gibi durumlarda vücut kendi kendini yenilemekte yetersiz kalabilir. Bu hastaların organ ya da doku fonksiyonlarının yenilenmesini desteklemek için rejeneratif tıp ve kök hücre uygulamaları kullanılır.

Rejeneratif tıbbın temelinde kök hücre teknolojisi yer alır. Kök hücreler vücuttaki hasarlı alanlara ulaşarak bu bölgede yenilenme ve onarım faaliyetlerini başlatır. Bu tedavi yöntemi hastalarda yalnızca bir sorun yaşanması üzerine uygulanmaz. Koruyucu bir uygulama olduğu için hastalığın ya da hasarın engellenmesini de amaçlar. Rejeneratif tıp uygulamaları genel olarak gençleştirme, yenileme ve değiştirme alanlarında kullanılır.

Farklı hücre tipleri, hasat kaynakları, yöntemleri ile pek çok farklı uygulama ile insan yaşamına faydası büyüktür. Tedavi yöntemlerindeki yeni tıbbi ihtiyaçlar kök hücre rejeneratif tıp alanının daha hızlı gelişmesini sağlamaktadır.

Yenileyici Enjeksiyon Tedavisi Kimler İçin Uygundur?

Rejeneratif tıp merkezi laboratuvarlarında üretilen doku ve hücreler; yanık, yara izleri, meme rekonstrüksiyonu, kıkırdak, yumuşak doku, tendon yaralanmaları başta olmak üzere pek çok alanda kullanılır. Bununla birlikte en çok ortopedi ve plastik cerrahi alanlarında tercih edilmektedir.

Yenileyici enjeksiyon tedavisi ilk olarak ortopedi, omurga cerrahisi alanlarında kullanılmıştır. Gün geçtikçe gelişen bu yöntem pek çok soruna çare olmaktadır. Kök hücre tedavisi ile ortopedi hastaları için ameliyatsız bir tedavi yöntemi sunmaktadır. Kalp hastalıkları, onkoloji, diyabet, santral sinir sistemi ve damar hastalıkları gibi pek çok hastalığın tedavisinde tercih edilen bir yöntem haline gelmiştir.

Estetik cerrahi alanında uyuyan kök hücrenin yoğun olduğu bölge olan yağ tabakalarından elde edilen dokular kullanılır. Hücre yenileyici cilt altı enjeksiyon yöntemi ile bu dokular enjekte edilir. Böylece cilt yenileme, cilt gençleştirme, kırışık tedavisi ve lekelenme gibi problemlerin tedavisinde kullanılmaktadır.

Jinekoloji branşında; cinsel işlev bozuklukları, idrar kaçırma gibi sorunlarda iyileşmeye yardımcı uygulamalar olarak kullanılmaktadır. Ameliyata gerek kalmadan uygulanmasının yanı sıra ekonomik, basit ve etkili bir yöntem olması tercih edilmesini sağlar.

Rejeneratif tıp, dermatoloji ve saç tedavisi uygulamalarında da sıklıkla tercih edilen bir yöntemdir. Bu da yan etkisinin yok denecek kadar az olmasından kaynaklanmaktadır.

Yenileyici Enjeksiyon Tedavisi Nasıl Yapılır?

Hastadan alınan bir miktar kan laboratuar ortamında özel işlemlerden geçirilir. Kana uygulanan işlemler sonrası plazmadaki trombosit yoğunluğu 2-8 kat kadar artırılır. Sonrasında hastaya enjekte edilir. Böylece enjekte edilen yerdeki dokuların iyileşmesi sağlanır. Tedavi esnasında bireyin kendi kanı kullanıldığı için son derece güvenilir bir yöntemdir.

Hücre kültürü yöntemi ile ortopedik hastalıkların tedavisinde kemik iliği ve yağ dokusundan elde edilen doku laboratuvar ortamında hücrelere ayrılarak kök hücreler izole edilir ve kültürle çoğaltılır. Bu kültür hastaya enjekte edilir. Yüksek onarım kabiliyeti olan bu kültür eklem ağrısı ve osteoartrit gibi iltihaplanmaları engellemek amacıyla hasarlı bölgeye uygulanır. Genellikle sporcularda meydana gelen bağ ve kas yaralanmalarını baskı altına alarak iyileştirir.

Yenileyici enjeksiyon tedavisi ile proloterapi tedavisi yapılır. Proloterapi iğne ile uygulanır. Uygulama 5-10 dakika sürer ve 3-4 haftada bir tekrar edilir.

Yenileyici Enjeksiyon Tedavisi Nerelerde Yapılır?

Rejeneratif yenileyici enjeksiyon doku ve hücrelerin üretildiği laboratuvarların bulunduğu kliniklerde uygulanabilir. Üretim ve araştırma laboratuvarlarında rejenerasyon mekanizmaları kullanılarak bu tedavi gerçekleştirilebilir.

Disiplinlerarası bir alan olan rejeneratif tıp, mühendislik ve yaşam bilimi ilkelerinin birleşiminden oluşur. Ülkemizde ve dünyada önemi yeni yeni anlaşılan bu tedavi yöntemi özellikle ortopedi, jinekoloji, üroloji, dermatoloji ve saç ekimi konularda son derece etkili sonuçlar ortaya koymuştur. Kök hücre, hastanın kendisinden alındığı için enfeksiyon ve alerji gibi yan etkilerinin olmaması ve eklemler, kaslar, tendonlar gibi değişik bölgelerde uygulanabilmesi yaygınlığının artmasına neden olmuştur.

Rejeneratif tıp alanında yapılan bazı klinik uygulamaları ise şu şekilde sıralayabiliriz.

• Tendon yaralanmaları tedavisinde
  • Kıkırdak doku problemlerinde
  • Dejeneratif eklem hastalıklarının tedavisinde
  • Akut adele ve yumuşak doku problemlerinin giderilmesinde
  • Diyabetik ayak yaralanmalarında
  • İyileşmeyen yaraların tedavisinde
  • Anti-aging uygulamalarında
  • Yanık izlerinin tedavisinde
  • Skar (yara izlerinin) tedavisinde
  • Kapanmayan yaraların tedavisinde
  • Meme rekonstrüksiyonunda (yeniden yapılandırma)
  • İdrar kaçırma tedavisinde
  • Kireçlenme tedavisinde
  • Boyun ve sırt ağrısı tedavisinde
  • Spor ve kas yaralanmaları tedavisinde
  • Tendinit tedavisinde
  • Damarsal açıdan bozulmuş bacak yaralarının tedavisinde
Yüz ve vücut dolgularında tercih edilen bir yöntemdir.

ZGHolistic Clinic, rejeneratif tıp uygulamaları konusunda danışanlarına yardımcı olmak için en yeni yöntem ve teknikleri uygular. Ayrıntılı bilgi ve danışmanlık hizmeti için hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz.