Nöral Terapi

Nöral Terapi Yapan Doktor ankara

Nöral terapi, Huneke soyadlı iki Alman doktor tarafından 1920’li yıllarda bulunan bir tedavi yöntemidir. İki doktor, ağrı ve hastalıkların giderilmesi için sinir bölgelerine, dokulara, akupunktur noktalarına ve yara izlerine bu işlemi uygulayarak tedavi etmeyi amaçlamışlardır. Bu işlemin temel felsefesi enjekte edilen uyarıcı maddelerin sinirleri harekete geçirerek vücudun işlevini yerine getiremeyen iyileştirme fonksiyonunu yeniden kazandırmaktır.

Nöral terapi yöntemi, kliniğimiz tarafından benimsenen bütüncül tıp anlayışı ile de uyuşan bir tedavi işlemidir. Bu yöntem, sadece kronikleşen ağrı ve rahatsızlıkların çözümüne çare olmaz aynı zamanda vücudu harekete geçirerek ortaya çıkabilecek diğer hastalıkların da önlenmesine yardımcı olur. Ağrılarınıza ve kronik rahatsızlıklarınıza çare bulamadıysanız randevu almak için hemen bizimle iletişime geçin.

Nöral Terapi Nedir?

Nöral terapi, otonom sinir sisteminin sebep olduğu rahatsızlıkların tedavisinden kullanılan bir işlemdir. Tedavi edilemeyen hastalıkların altından otonom sinir sisteminde oluşan fonksiyonel sorunlar çıkabilir. Bu sorunlardan dolayı vücudun yapması gereken iyileştirme işlemi gerçekleşemez. Nöral terapinin uygulandığı kişilerde rahatsızlık ortadan kalktığı gibi uzun dönemde oluşacak hastalıkların da önüne geçilmiş olur.

Tedaviye cevap vermeyen birçok hastalığın altında otonom sinir sisteminden kaynaklanan fonksiyonel bozukluklar vardır. Bu rahatsızlıklar ruhsal ve fiziksel travmaların sonrasında ortaya çıkabilir. Ayrıca vücut regülasyon kapasitesi yani vücut düzeni iç ve dış etkilerle başa çıkamadığında hastalıklar ortaya çıkar. Vücut bu hastalıklar çıkmadan önce çeşitli belirtiler gösterir ve uyarı verir.

Sağlıklı bir insanın vücudu ortaya çıkan rahatsızlığa karşı harekete geçer ve vücut onarıma ve iyileştirme sürecine başlar. Ancak vücudun kendini iyileştiremediği durumlarda fonksiyonel bozukluklar ortaya çıkar. Bu bozuklukların ardından ise insan vücudunda yüksek tansiyon, şeker hastalığı, romatizmal rahatsızlıklar ve tiroid gibi kronik hastalıklar kendini gösterir.

Nöral Terapi Nasıl Uygulanır?

Nöral terapi uygulamasında amaç vücudun uyarılmasıdır. Bu uyarma işlemi öncesinde hekim muayenesi gerçekleştirilir. Sorunun ne olduğu tespit edilir ve işlemin hangi bölgeye uygulanacağına karar verilir. Bu bölgeler tetik nokta olarak adlandırılır. Doktor muayene esnasında ağrı ve refleks bölgeleri olan tetik noktaları tespit eder.

Bu tedavi yönteminde prokain ve lidokain lokal anestezik maddeler ile serum fizyolojik sulandırılır. Elde edilen sıvı nöral terapi iğnesi ile akupunktur bölgelerine, omurilik segmentlerine ve cilt içine uygulanır. Böylece vücutta uyarım sağlanarak otonom sistemin harekete geçmesi ve onarıma başlaması beklenir. Diğer tedavi yöntemlerinde olduğu gibi vücuda ilaç değil sulandırılmış lokal anestezik madde enjekte edilir. Bu maddenin bio-elektriksel etkisinden faydalanılır.

Nöral Terapi Kaç Seans Yapılır?

Nöral terapi uygulamasının seans sayısı hastaya göre değişmektedir. Hastalığın şiddeti ve iyileşme kabiliyeti seansın kişiden kişiye farklılık göstermesine yol açar. Seanslar 7 ila 10 gün arasında değişen sürelerde yapılır. Tedavinin etkisi ise bazı hastalarda ilk seanstan sonra gözlemlenebilir. Nöral terapi yorumları genel olarak 1 ila 5. seanslar arasında işlemin etkisini gösterdiğini belirtmektedir.

İlk seansın ardından hastanın başka bölgelerinde de ağrılar meydana gelebilir. Bu hastalar için endişe verici iken doktorlar için beklenilen bir süreçtir. Bu ağrıların sebebi otonom sinir sisteminin yeniden işlev kazanması ile diğer ağrı ve rahatsızlıkların ortaya çıkmasıdır. Tam bir tedavi için ağrıyan diğer yerlere de terapi işleminin uygulanması gerekir.

Nöral Terapi Faydaları Nelerdir?

Nöral terapi faydaları arasında en önemlisi kronik ağrılara karşı doğal bir çözüm sunmasıdır. Bunun dışındaki faydalarını şu şekilde sıralayabiliriz:

• Bir düzenleme tedavisi olan bu uygulama ile iyileşme ve uzun süreli bir rahatlama sağlanabilir.
  • Bozulan otonom sinir sisteminin yeniden işlevsel hale gelmesine yardımcı olur.
  • Sadece rahatsızlığın tedavisine değil aynı zamanda ileride yaşanacak sorunlara karşı da önleyici bir etki oluşturabilir.
  • Nöral terapi yönteminde enjekte edilen madde doğal ürünlerden elde edildiği ve anestezik madde özelliği taşıdığı için vücuda zarar vermez.
  • Enjeksiyon işleminin deri altına değil deri üstü ve akupunktur bölgelerine yapılmasından dolayı iğneden korkan kişilerin de rahatlıkla yaptırabileceği acısız bir işlemdir.

Nöral Terapi Hangi Hastalıklarda Uygulanır?

Nöral terapi birçok rahatsızlığın tedavisi için kullanılan bir yöntemdir. Özellikle boyun ve bel fıtığı nöral terapi ile tedavi edilebilmektedir. Uygulandığı diğer hastalıklar ise şunlardır:

• Sırt, boyun ve bel ağrılarında
  • Migren ve her türlü baş ağrısı rahatsızlıklarında
  • Omuz ve kalça ağrılarında
  • Sinir sıkışması durumlarında
  • Terleme ve dolaşım bozukluklarında
  • Trigeminal nevralji
  • Kulak çınlaması ve baş dönmesi
  • Cinsel işlev bozukluğu
  • Adet sancısı
  • Kaygı ve stres bozukluğu
  • Kronik yorgunluk

Nöral terapi hasta yorumları incelendiğinde birçok yönteme başvurmasına rağmen sıkıntılarına bir türlü çözüm bulamayan hastaların tercih ettiği bir yöntem olduğu görülmektedir. Fakat tedavinin etkisini gören hastaların sonrasında başka hastalıklarda da ilk tercihi nöral terapi olmaktadır.

Bu yöntem her yaşta insana uygulanabilir. Kronik rahatsızlığı bulunan kişilerin rahatça yaptırabileceği bir işlemdir. Ayrıca hamile ve emziren kadınların da bu tedaviyi yaptırmasında herhangi bir sakınca bulunmamaktadır.

Nöral Terapinin Yan Etkileri Var mıdır?

Nöral terapinin şimdiye kadar bilinen herhangi bir yan etkisi bulunmamaktadır. Nöral terapi uygulaması bir ilaç tedavisi olarak görülmemelidir. Bu yöntemde iğnelerle enjekte edilen lokal anestezik maddeler sinir sistemi üzerine etki eder. Böylece sinir ağları uyarılarak hasarlar düzeltilmeye çalışılır.

Nöral terapi zararları olan bir uygulama değildir. Çünkü vücuda enjekte edilen sıvı, acı badem ve ısırgan otundan elde edilen doğal ve anestezik etkisi olan bir maddedir.

Nöral Terapi Kimlere Uygulanmaz?

Nöral terapi tedavisi her yaşta yaptırabilecek bir işlemdir. Ancak kanser tedavisi görenler ve myastenia gravis kas hastaları için bu uygulamanın yaptırılması tavsiye edilmez. Kan sulandırıcı ilaç kullanan hastalar için ise doktor kontrolünde ve dikkatli şekilde uygulamanın yapılması önerilmektedir. Bunlar dışında şu kişilerin nöral terapiyi yaptırması sakıncalıdır:

• Kalp yetmezliği olan hastalar
  • Kan pıhtılaşması sorunu yaşayanlar
  • Malign rahatsızlığı olanlar
  • Ruhsal hastalıkları bulunanlar

Tiroid tedavisi gören hastaların 6 ay, sintigrafi çektirecek olan hastaların ise 1 ya da 1.5 ay önceden bu işlemi uygulaması tavsiye edilir.

Nöral Terapi Hangi Hastanelerde Var?

Nöral terapi alternatif bir yöntem olarak değerlendirilmektedir. Peki doğal bir tedavi yöntemi olan nöral terapi hangi hastanelerde var? Önceden uygulanmamasına rağmen son yıllarda nöral terapi yapan devlet hastaneleri bulunmaktadır. Ancak bu işlemin masrafları SGK tarafından karşılanmaz.

Bu uygulama hastane ve kliniklerin nöroloji bölümlerinde yapılmaktadır. Nöral terapi alanında bilgili ve deneyimli uzman hekimler eşliğinde uygulanan bir tedavi yöntemidir. Bu tedavi yöntemi her hekim tarafından yapılamaz. Sağlık Bakanlığı’nın onay verdiği nöral terapi kursu sonrası sertifikası olan doktorlar tarafından işlem gerçekleştirilebilir. ZGHolistic Clinic uzman hekimleri ile Ankara nöral terapi kliniğimiz güvenle tercih edebileceğiniz merkezlerdendir.

Nöral Terapi Fiyatları

Nöral terapi fiyatları işlemin yapılacağı bölge, uygulanan doz sayısı ve seans sayısına göre farklılık göstermektedir. Ayrıca ücretler doktor ve kliniklere göre de değişmektedir.

ZGHolistic Clinic geçmeyen kronik ağrılarınıza çözüm bulmak için nöral terapi konusundaki uzmanları ile hizmetinizdedir. Nöral terapi ücretleri hakkında bilgi almak ve ücretsiz ön görüşmeye kayıt yaptırmak için lütfen bizimle iletişime geçin.