Hiperbarik oksijen tedavisi, oksijensiz durumdan kaynaklı çoğalan virüs ve mikropları en aza indirmek için uygulanan bir tedavidir. Yara bakımında oldukça önemli bir yeri olan bu tedavi türü ile hastaların iyileşme oranı oldukça yüksektir. Ancak iyileşme oranının ve süresinin tamamen kişiye bağlı bir durum olduğu unutulmamalıdır.

Siz de sayfayı aşağı doğru kaydırmaya devam ederek HBOT tedavisi ile ilgili kafanızda oluşan sorulara hızlı bir şekilde cevap bulabilirsiniz.

Hiperbarik Oksijen Tedavisi Nedir?

Hiperbarik oksijen tedavisi, çok veya tek kişilik basınç odalarında, hastalara atmosfer basıncından daha fazla basınç seviyelerinde saf oksijen solutulması ile yapılan bir tedavi yöntemidir. Tedavi için hastalar, tek veya çok kişilik basınç odalarına alınır ve belirli bir süre burada kalmaları sağlanır.

Hiperbarik oksijen tedavisi, oksijen keşfedildiği tarihten beri kullanılan bir tedavi biçimidir. Yüksek basınçlı ortamlarda hava soluması yöntemiyle 1662 yılında bulunmuş bir iyileştirme yoludur. Oksijenin keşfi 1775 yılında Priestly tarafından bulunmuş ve basınç odaları tedavi amaçlı olarak o tarihten beri aktif bir şekilde kullanılan yöntemdir.

Hiperbarik Oksijen Tedavisi Hangi Hastalıklara İyi Gelir?

HBOT, 1930’larda basınçlı hava ortamında çalışan tünel işçilerinde ve dalgıçlarda görülen gaza bağlı damar tıkanıklığı ve vurgun hastalığı tedavilerinde aktif ve başarılı bir şekilde kullanılmaya başlandı.

Hiperbarik Oksijen Tedavisi Ne İşe Yarar? Nasıl Etki Eder?

Hiperbarik oksijen tedavisi basıncın direkt/mekanik etkisi ve oksijen basıncının artışına bağlı etkiler olmak üzere ikiye ayrılır. Basıncın direkt etkisi ele alındığında, hacim ile basınç ters orantılıdır. Buna göre; basıncın arttığı kapalı bir alanda hacim giderek küçülür. Böylece, basınç odasında artan basınç, kanda ya da dokularda bulunan gaz kabarcıklarının hacminin küçülmesini sağlar.

Kabarcık küçülürken, yüzey gerilimi artar ve büzüşerek emilir. Derin suya dalma sırasında, vurgun hastalığı veya tıbbi işlemler sırasında meydana gelen havanın veya gazın damarı tıkamasına bağlı tedavilerde bu yöntemden yardım alınır.

Ankara Yara Bakımı ve Tedavisi için https://www.zgholisticclinic.com/yara-bakim-ve-tedavi-hizmetleri adresini ziyaret ediniz.

Oksijen basıncının artmasına bağlı olarak kullanılan tedavi şeklinde ise, hemoglobinde bulunan oksijene ihtiyaç olmadan dokulara gereken oksijenin plazmadan çözünmesiyle yapılır. Oksijen basıncının çözünerek artmasından kaynaklanan oksijen hücrelere 3 ila 4 kat daha fazla nüfuz eder. Bu etkileri sayesinde dolaşımı problemli ve ödemli dokulara oksijen kolaylıkla ulaşır ve sorunlu hücrelere etki eder.

HBOT Tedavisi Hangi Hastalıklara İyi Gelir?

Hiperbarik oksijen tedavisi, mikroptan kaynaklanan hastalıklarda, karbonmonoksit ve siyanür zehirlenmesi gibi pek çok rahatsızlığın tedavisinde kullanılır. Hiperbarik tedavi gerektiren durumları şu şekilde sıralayabiliriz:

●Diyabete bağlı yara oluşumunda
●Atar damarda hava boşluğu meydana gelmesi
●Siyanür zehirlenmesi
●Karbonmonoksit zehirlenmesi
●Vurgun hastalığı (sert dalışlardan sonra)
●Gazlı gangren
●Beyne yakın bölgelerde oluşan enfeksiyonun beyne ulaşması veya direkt beynin dokusunda enfeksiyon meydana gelmesi sonucu oluşan apseler
●Işın tedavisinden sonra oluşan doku hasarı (Radyoterapi)
●Kemik iliği veya kemiğin uzun süre iltihaplanması (osteomiyelit)
Yanık tedavisi
●Anemiler
●Aniden meydana gelen görme veya işitme ile ilgili problemlerin tedavisinde kullanılır.

Hiperbarik Oksijen Tedavisi Kimlere Uygulanmaz?

Hiperbarik tedavi herkese uygun bir tedavi yöntemi değildir. HBOT uygulanmaması gereken kişiler şunlardır:

●Akciğer zarlarında hava olan kişilere,
●Cisplatinum ve Doxorubicin (Adriamycine) gibi kemoterapi ilaçları kullanan hastalara,
●Ayrıca alkol bağımlılığı tedavisinde kullanılan Disulfiram (Antabuse) alanlara,
●Mafenid Asetat (Sulfamylon), yanıklarda antibakteriyel olarak kullananlara Hiperbarik oksijen tedavisi bu ilaçları almadan belirli bir süre geçtikten sonra uygulanmalıdır.

Hiperbarik tedavi sonucunda istenmeyen sonuçlar meydana gelebileceği unutulmamalıdır. Buna göre; atmosfer basıncının değişmesi, işitme ve sinüslerle ilgili sorunlar, orta kulakta hasar oluşması veya sıvı birikimi, görmeden oluşabilecek geçici değişiklikler nedeniyle uzağı görmede sıkıntı yaşanması gibi yan etkileri vardır.

Tedaviye girmeden önce banyo yapılması, banyodan sonrada parfüm, deodorant veya saç spreyi gibi kozmetik ürünlerinin kullanılmaması önerilir. Takı veya peruk gibi eşyalarla Hiperbarik oksijen odasına girilmemelidir. Tütün kullanımı vücudun oksijen taşıma kapasitesini olumsuz etkileyen bir faktör olduğu için tütün maddelerinin kullanılması tedaviyi olumsuz yönde etkiler.

yara-bakiminda-hbot-tedavisi

Hiperbarik Oksijen Tedavisi Kaç Seans Uygulanır?

Hiperbarik oksijen tedavisi süreci, hastadan hastaya göre değişir. Hastanın rahatsızlığı, yaşı, cinsiyeti gibi etkenler tedavinin kaç seans olacağını belirler. Ayrıca iyileşme sürecinin yavaş veya hızlı olması da seans sayısını etkileyen faktörlerdendir. Örnek olarak; kemik enfeksiyonları için tahmin edilen seans süresi 90 ile 120 dakika arasında değişir. Bu süreci etkileyen en önemli unsur hastanın hikayesi ve tedaviye vücudunun uyum sağladığı süredir.

Fiziksel bir etkisi cilt bütünlüğünün bozulmasına neden olduğunda yara meydana gelir. Yaraların tamir süreci oldukça karışıktır. Yara izi ile oluşan bölgede oksijenin basıncı 5 ila 15 mmHg arasında değerlendirilir. Ayrıca bazı ciddi yaralarda oksijen basıncı bu değerlerin daha da altında olabilir.

Bölgede oluşan oksijensizlik yeni damar meydana gelmesini sağlar. Yeni damarlanmaların devam edebilmesi için gereken kollajen, hücreler tarafından verilir. Özellikle lizin ve prolin gibi enzimlerin meydana gelebilmesi için dokuda 20 ila 40 mm oksijen basıncı olmalıdır.

Günde iki veya tek seans Hiperbarik oksijen tedavisi uygulanarak gereken kollajen desteği sağlanır. Tedavi dışında yeni damarlanma için gereken oksijensizlik devam eder. Cildin tekrar bütünlüğünün oluşması, yaranın üstünün deri ile kaplanması iyileşmenin son aşamasıdır. Epitel hücrelerin çıkışı esnasında oksijen kullanılır.

Hiperbarik oksijen tedavisi için uygulama ortamının özellikleri aşağıdaki gibidir.

●Hasta, basınç odasında tamamen basınç altındadır.
●Yüzde yüz oksijen hastaya kask veya maske ile verilir.
●Seanslar tek veya çok kişili basınç odasında gerçekleşir.
●Seans sırasında uyumak veya yemek yemek önerilmez.

Yara Bakımında HBOT Tedavisi

Hiperbarik oksijen tedavisinde temel işleyiş, dokunun yenilenmesi için vücudun ihtiyacı olan oksijene ulaşamamasında devreye sokulur. Dışarıdan ham oksijen alarak kandaki oksijen seviyesinin artmasını sağlayarak, hücrelerin kendini yenilemesini amaçlar.

Vücut ihtiyacı olan oksijen düzeyine ulaşınca tedavi başarıya ulaşır. Özellikle Diabetes Mellitus olarak bilinen şeker veya diyabet hastalığında yavaş ve yetersiz dolaşım sebebiyle ciltte meydana gelen yaralanmalara ulaşımı yetersiz kalır. Oluşan sinir hasarı, küçük yaralanmalar gibi görünür ancak hissedilmeyen lezyonlar zaman içinde ilerleyebilir ve geniş diyabetik yaralara neden olur.

Hiperbarik oksijen tedavisi, ayrıca yatak yarası olarak bilinen yaraların tedavisinde de kullanılan bir yöntemdir. Hastalara yüzde 100 oranda oksijen solutularak, kapanmayan yaraları iyileştirmeye yardımcı olunur.

Hiperbarik oksijen tedavisinin amacı, oksijensiz ortamda üreyen ve gelişen virüs ve mikropların gelişimini yavaşlatarak durdurmaktır. E.coli, Stafilokokus aureus ve Pseudomonas Aeruginosa gibi diyabetik ayak yaralarında sıklıkla görülen mikrop türleri, 1.3 atmosferik oksijen basıncında üremeleri hız kazanır ardından 1.3 basınç değerinin üzerine çıkıldığında oksijen üremelerini yavaşlatarak negatif etki yaratır. Yüksek basınçlı oksijen, oksijen sevmeyen mikropları öldürür.

Hiperbarik Oksijen Tedavisi Nerelerde Var/Yapılır?

Ankara Hiperbarik oksijen tedavisi ZGHolistic Clinic’te kapsamlı bir şekilde yürütülen yara tedavisi yöntemlerindendir. Uzman ve bilinçli çalışma ekibi sayesinde sağlığınıza kısa süre içinde kavuşmanız için gereken bütün adımlar izlenir.

Gönül rahatlığı ile Ankara’da yaşayan vatandaşların sağlıklı bir şekilde yaşamlarını devam ettirmeleri için gereken tedavi süreci izlenir. Randevunuzu oluşturarak kliniği ziyaret edebilir ve size özel hazırlanan programı uygulamaya başlayabilirsiniz.

hiperbarik-oksijen-tedavisi-nedir

Hiperbarik Oksijen Tedavisi Ücreti Ne Kadar?

Hiperbarik oksijen tedavisi seans ücreti 2023 yılı için tedavinin sürecine göre değişiklik gösterir. Fiyatın belirlenmesinde, hastanın yaşı, yaranın seviyesi önemli etkenlerdir. Ayrıca HBOT, belirli seans ve süre boyunca devlet tarafından belirli bir süre karşılanır.

Bütün sosyal güvenlik kuruluşları hiperbarik oksijen tedavisini destekler. Kronik yara bakımı, diyabetik yara tedavisi ve diğer hastalıkların tedavisinde kullanılan Hiperbarik oksijen tedavisi yöntemi, etkili bir iyileştirme oranına sahiptir.

ZG Holistic Clinic olarak uzmanlarımız ve tüm çalışanlarımızla birlikte sizlerleyiz. Ankara hiperbarik oksijen tedavisi için merak ettiğiniz herhangi bir konuda danışabilir bilgi alabilirsiniz. İletişim için bize ulaşın.