Migren belirtileri, sıradan bir baş ağrısı özelliklerine sahip olmakla birlikte şiddetli ve keskindir. Bu hastalık insanlar arasında oldukça yaygındır. Kesin bir çözümü olmayan migren için öncelikle ağrının ve atakların azaltılması amaçlanır. Kadınlarda erkeklere oranla daha fazla görülen bu hastalık hakkında bilmeniz gerekenleri ZGHolistic Clinic olarak kaleme aldık.

Migren Nedir?

Migren, kan damarlarında ve beyinde ortaya çıkan değişiklikler sonucu oluşan ve kişinin hayat kalitesini olumsuz yönde etkileyen bir baş ağrısıdır. Baş ağrısı alın ve göz çevresinden başlar. Kişi hareket ettikçe çoğalır ve ışık ve sese karşı hassasiyet gelişir.

Migren rahatsızlığı ataklar halinde ortaya çıkan ve şiddetli seyredebilen bir ağrıdır. Atakların süresi kişiden kişiye ve rahatsızlığın türüne göre farklılık gösterir. Örneğin kronik migren 15 günden az aralıklarla ve uzun süre devam eden ataklar şeklinde ortaya çıkar.

Bu rahatsızlığı diğer baş ağrılardan ayırt eden en önemli nokta şiddetli baş ağrısı ile birlikte ortaya çıkan ışık ve sese karşı hassasiyettir. Bu duruma aynı zamanda bulantı da eşlik eder.

Miğren ve baş ağrıları tedavisi için lütfen https://www.zgholisticclinic.com/migren-ve-bas-agrilari adresini ziyaret ediniz.

Migren Neden Olur?

Migren rahatsızlığının nedeni tam olarak bilinmemektedir. Ancak sebepleri arasında en önemli faktör genetik olmasıdır. Ailede migren rahatsızlığı görülüyorsa kişinin bu hastalığa yakalanma olasılığı artar. Bunun dışında diğer nedenler şunlardır:

●Yeterli miktarda su tüketmeme.
●Düzensiz ve sağlıksız beslenme.
●Düzensiz uyku.
●Aşırı egzersiz.
●Uzun süreli yolculuklar.
●Parlak ışığın bulunduğu ortamda uzun süre geçirmek.

Migren ağrısı beyin kimyasallarında yaşanan dengesizliklerden de kaynaklanabilir. Özellikle ataklar sırasında beyin zarlarında ağrıyı ortaya çıkaran kimyasallar salgılanır. Bu kimyasallar ataklara sebep olmaktadır.

Ergenlik dönemiyle birlikte özellikle kadınlarda ortaya çıkan hormonal değişiklikler migrenin nedenleri arasındadır. Adet öncesi ve sonrası kadınlarda adet migreni belirtileri görülebilir.

Adet düzensizliği tedavisi için lütfen https://www.zgholisticclinic.com/pms-adet-duzensizlikleri adresini ziyaret ediniz.

Kadınlarda gebelik ve menopoz sürecinde de migren ortaya çıkabilir. Menopoz sonrası migren ağrıları kendiliğinden geçebilir. Gebelik sürecinde ise birçok hastada baş ağrısı atakları görülmemekle birlikte doğum sonrasında yeniden ortaya çıkabilir.

Migren Belirtileri

Migren belirtileri arasında en belirgin olanı şiddetli baş ağrısıdır. Baş ağrısının şiddeti kişiyi günlük işlerini yapmaktan alıkoyar. Baş ağrısının yanında ışık ve sese duyarlılık genel belirtiler arasındadır.

Migren hastası bir kadın kafasını tutuyor

Başlangıç Migren Belirtileri

Başlangıç migren belirtileri arasında elbette en yaygın olanı şiddetli baş ağrısıdır. Bu belirtinin yanında diğer başlangıç semptomları şu şekildedir:

●Baş ağrısı ile birlikte ışık, ses ve kokuya aşırı duyarlılık.
●Aşırı neşelenme hali.
●Konsantrasyon ve dikkat eksikliği.
●Konuşma sırasında kelime bulma güçlüğü ve takılma.
●Sık esneme ile beraber uyuma isteği.
●Açlık, iştah artışı ve tatlı yeme isteği.
●Bazı hastalarda iştahsızlık.
●Kabızlık ya da ishal hali.

Kronik Migren Belirtileri

Kronik migren belirtileri arasında en önemlisi tek taraflı baş ağrısıdır. Zaman zaman taraf değiştiren bu ağrı bir bütün olarak tek bir tarafta yoğunlaşır. Ağrı şakaklara, göz çevresine ya da gözün arkasına yerleşir. Ağrı belirtilerinin görüldüğü yerler genel olarak alın, baş arkası ve kulak arkasıdır. Bu türün diğer belirtileri şunlardır:

●4 saatten fazla süren baş ağrıları.
●Haftada iki ya da üç defa ortaya çıkan migren atakları.
●Günlük aktiviteleri yerine getirememe.
●Baş dönmesi ile birlikte başlayan mide bulantısı ve kusma.
●Sese ve ışığa karşı aşırı hassasiyet.

Kronik migrende şiddetli baş ağrısından hemen önce görülen auralı migren belirtileri ortaya çıkar. Bunlar nörolojik nedenlerle ortaya çıkan görsel ve duyusal belirtilerdir. Baş ağrısı başlamadan önce ya da ağrının ilk döneminde kendini gösterir. Görmede bozukluk ve el, diz ve çenede uyuşma şeklinde kendini gösterir.

Ayrıca auralı migrenden kaynaklı göz migren belirtileri de kronik migren sürecinde görülebilir. Göz migreni belirtileri; görme bozuklukları hatta ilerleyen süreçte görme kaybı, gözde oluşan şiddetli ağrı ve gözde ışıklanmaların oluşması şeklindedir.

Kronik migren hastaları düzenli şekilde ilaç kullanmalıdır. Bu kişilerin iş ya da eğitim hayatlarında verimlilikleri oldukça düşüktür. Ağrının şiddetli ve sık olması kişinin sosyal hayatında da ilişkilerinin zarar görmesine yol açar.

Strese Bağlı Migren Belirtileri

Strese bağlı migren belirtileri diğer migren türleri ile benzerlik göstermektedir. Fakat bu türde baş ağrısı öncesinde bazı fiziksel semptomlar ortaya çıkar. Strese bağlı migrenin belirtileri şunlardır:

●Mide rahatsızlıkları.
●Kas gerginliği.
●Yorgunluk.
●Stresli, endişeli ya da huzursuz ruh hali

Migren yazısı yazan bir siyah tahta

Migren atağı öncesi ve sonrası ile çeşitli belirtiler gösterir. Migren atağı belirtileri şu şekildedir:

Atak öncesi;

●Aşırı sinir hali.
●Kaslarda sertleşme.
●Konsantrasyon problemleri.

Migren atağı birkaç saat sürebileceği gibi 72 saat gibi uzun bir süre de devam edebilir. Atak sonrası belirtiler ise şu

●Baş ağrısının hafiflemesi.
●Ruh halinde değişmeler.
●Aşırı yorgunluk.

Migren atakları kişiden kişiye değişiklik gösterir. Bazı hastalar ayda bir kez atak geçirirken bazı hastalar da ise haftada 2-3 defa olabilir. Bu belirtiler migren belirtileri olmakla beraber başka hastalıkların tetiklediği semptomlar da olabilir. Bunun için mutlaka uzman bir hekime muayene olmak gerekir.

Migren Tanısı Nasıl Konur?

Migren tanısı konulabilmesi için öncelikle hastanın şikayetleri doktor tarafından değerlendirilir. Hasta nörolojik ve fiziki olarak muayene edilir. Ayrıca kişinin kas yapıları da incelenebilir. Böylece migrene sebep olabilecek bulgulara odaklanılır. Bu işlemlerin ardından doktor ileri tetkiklerin yapılıp yapılmamasına karar verebilir.

Tanı sürecinde nöroloji, psikiyatri, beyin cerrahisi ve fizik tedavi bölümleri ile ortak bir yaklaşım benimsenmesi gerekebilir. Özellikle tam tanı konulamayan migren ağrıları için multidisipliner yaklaşım önemlidir. Hastalığın sebebi ve çeşidi bulunduktan sonra ancak doğru tedavi yapılabilir.

Ankara migren tedavisi hizmeti veren ZG Holistic Clinic uzman doktorları yapılan tetkikler sonucu beyinle alakalı bir hastalıktan şüpheleniyorsa bu durumda tomografi isteyebilir. Böylece ağrının sebebi net bir şekilde anlaşılacaktır.

Migren Tedavisi Nasıl Yapılır?

Migren tedavisi hastalığı tamamen ortadan kaldırmaz. Bu hastalığın tedavisinde amaç atakların sayısını ve sıklığını düşürmek ve ağrının şiddetini azaltmaktır. Bu amaçla doktorun tavsiye ettiği migren ilaçları düzenli şekilde ve söylenildiği gibi kullanılmalıdır. Bu şekilde kullanıldığında çok büyük ölçüde hastalığın belirtileri hafifletilebilir.

Migren ilaçları baş ağrısının şiddetini azaltmakla birlikte sonrasında gelişen mide bulantısı belirtileri için de kullanılır. Migren ağrısı belirtileri azaltılarak atakların kişi için hafifletilmesi bu ilaçların kullanılması ile mümkün olabilir. En iyi migren ilacı anti-inflamatuar, triptanlar, opioidler, nöroleptikler ve ergotlar gibi türler olarak kabul edilmektedir.

Migrene Ne İyi Gelir?

Migrenin ilaçsız şekilde tedavisi için kişinin yaşam kalitesini artırması gerekir. Düzenli egzersiz, uyku düzeni, dengeli beslenme ve alkol ve sigara gibi zararlı maddelerden uzak durma bu seçeneklerden en önemlileridir. Bunları yapan hasta ilaçlı tedaviye de en iyi şekilde cevap verir. Kısacası kişi günlük hayatını hastalığını dikkate alarak planlamalıdır.

Folik asit, magnezyum ve B2 vitaminleri migrenin vücutta oluşturduğu tahribatı hafifletmek için faydalıdır. Kırmızı et tüketimi, balık, brokoli ve maydanoz gibi yiyecekler de migren tedavisinde etkili besinlerdir.

Spor konusunda migren hastalarına hafif koşu, yüzme ve vücuda aşırı derecede yüklenmeyen egzersizler tavsiye edilir. Bu sporlar migren ataklarının sıklığının ve şiddetinin azaltılmasında yardımcı olabilir. Sporla birlikte kilo vermek de migren ataklarını hafifletebilir.

Migren ağrısı çeken bir kadın hasta

Migren taşı, yoğun miktarda mentol ve nane içerir. Bu taşın migren hastalarını rahatlattığı söylenmektedir. Ayrıca damarları genişleterek kan akışını hızlandırdığı belirtilir. Migren için bu taşın bir tedavi yöntemi olduğu söylense de bu konuda mutlaka bir hekime danışılmalıdır. Doktorun tavsiye etmediği herhangi bir ürün kullanılmamalıdır.

ZG Holistic Clinic olarak yıllardır muzdarip olduğunuz migren belirtilerini hafifletmek ve atakların şiddetini azaltmak için doğal tedavi yöntemleri kullanarak size çözümler üretmeyi amaçlıyoruz. Ankara migren tedavisi için lütfen bizimle iletişime geçin.