Akupunktur ile zayıflama son zamanlarda oldukça revaçta olan bir zayıflama yöntemidir. Akupunktur, 300 yıl önce geleneksel Çin tıbbı tarafından kullanılan bir alternatif tıp uygulamasıdır.  Günümüzde ise hala yaygın olarak birçok hastalığın tedavisinde ana tedavi yöntemi veya tamamlayıcı tedavi yöntemi olarak kullanılır.

Özellikle başta obezite ve aşırı kiloya bağlı hastalıkların arttığı son yıllarda akupunktur zayıflama yöntemi, fazla kilolardan kurtulmak için bireylerin tercih ettiği başlıca tedavi yöntemlerinden biri olmuştur.

Akupunktur Nedir?

Akupunktur kelimesi acus (iğne) ve punctura (batırma, delme) anlamlarına gelen iki kelimenin birleşmesinden oluşan bir kelimedir. Akupunktur tedavisinin tarihi çok eskidir. İlk akupunktur uygulamaları Çin'de ortaya çıkmıştır. Akupunktur tedavisinde, vücudun özel bölgelerine batırılan akupunktur iğneleri sayesinde vücudun kendi enerjisinin kullanılması ile hastalıkların tedavi edilmesi hedeflenir.

Akupunktur Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır?

Dünya Sağlık Örgütü(WHO) tarafından akupunktur yöntemi ile tedavi edilebilen 40 civarında hastalık belirtilmiştir. Bu hastalıklardan en bilinenleri şöyle sıralanabilir;

• Sindirim sistemi hastalıkları
  • Romatizmal hastalıklar
  • Bronşit, sinüzit, astım gibi solunum yolu hastalıkları
  • Sigara bırakma tedavisi
  • Zayıfla
  • Hamilelikle ilgili rahatsızlıklar
  • Adet düzensizliği, erken menopoz, menopoz sonrası sıkıntılar gibi kadın hastalıkları
  • Kulak çınlaması,
  • Migren
  • Alerjik hastalıklar
  • Psikolojik rahatsızlıklar (Depresyon, anksiyete bozukluğu vb.)
  • Kas-eklem (boyun, bel, diz, ayak bileği) ağrıları,
  • Uyku problemleri,

Akupunktur ile Zayıflama Nasıl Olur?

Akupunktur ile zayıflama hem vücutta hem de kulak içinde yer alan özel alanlara (akupunktur noktalarına) batırılan özel iğnelerle gerçekleştirilir. Kullanılan akupunktur noktaları metabolizmanızı düzenleyen, iştahınızı kontrol etmenizi sağlayan dolayısıyla kilo vermede size konfor ve rahatlık sağlayan noktalardır.

Akupunktur ile zayıflayan kadın

Akupunktur ile zayıflama nasıl olur, konusuna değinmeden önce bu tedavi yöntemi ile istenilen kilo kaybının sağlıklı ve istikrarlı bir şekilde gerçekleşmesi için tedavi süreçlerinin doğru beslenme, düzenli egzersiz ve kaliteli bir uyku düzeni  ile desteklenmesi gerektiğini hatırlatalım.

Geleneksel Çin tıbbına göre, kilo alımı insan vücudunda bulunan karaciğer, böbrek gibi organların işlevsel bozukluğu sonucunda vücudun dengesinin bozulması neticesinde meydana gelmektedir. Akupunktur uygulaması ise söz konusu dengenin yeniden sağlanması adına bu alanları hedef alır.

Akupunktur tedavisi ile zayıflama, aşağıda sıralanan etkiler nedeniyle diğer zayıflama yöntemlerinden farklı olarak kilo vermek isteyenlere büyük bir rahatlık ve konfor sağlar:

• Tatlı isteğini azaltması,
  • Metabolizmanın daha hızlı çalışması,
  • Kabızlığı azaltması,
  • İştahı azaltması,
  • Midede kazınma hissini ortadan kaldırması,
  • Midede küçülme sağlaması,
  • Stres ve anksiyeteyi ortadan kaldırması.

Akupunktur ile Zayıflamanın Faydaları Nelerdir?

Akupunktur ile zayıflamanın faydaları ana hatları ile şu şekilde sıralanabilir;

• Tatlı isteğinizin yok olmasını sağlar. Akupunktur vücutta insülin hormonunun dengeye gelmesini sağladığı gibi insülin direncini de ortadan kaldırarak sizdeki dayanılmaz şeker isteğini engeller.

• Metabolizmanın hızlı çalışmasını sağlar. Bunu da bağırsak çalışma hızını artırarak ve tiroit hormonlarını uyararak yapar.

• Bağırsak hareketlerini arttırdığı için kabızlığı azaltır.

• Mide asit dengesini sağlayarak midede kazınma hissini ortadan kaldırır.

• Midede küçülme sağlar. Düzenli uygulama yapılırsa 8 haftada bu etki ortaya çıkar.

• Akupunktur diğer sağlık sorunlarınıza da tedavi etme yönünde katkı sağlar. Akupunktur yalnızca kilo verme ile ilgili bir yöntem değildir. Bu seanslar esnasında varsa tansiyonunuz düzene girer, migren vb baş ağrılarınız azalır, menstruasyon öncesi sıkıntılarınız hafifler, anksiyete ve depresyonunuz ortadan kalkar.

• Akupunktur ile zayıflamak isteyenler, enerjileri yerine geldiği için diyetleriyle beraber düzenli spor ve egzersiz yapma sürecine de daha kolay adapte olurlar. Akupunktur, diyetin halsizliğe dönüşen dezavantajını, avantaja çevirerek egzersiz yapmayı sevdirir ve vücudunuz daha sağlıklı bir şekilde kilo verir.

• Akupunktur ile zayıflama yöntemi stres ve anksiyetenizi azaltarak beyinde bulunan noradrenalin düzeyini azaltır, serotonin ve endorfin denilen mutluluk hormonu düzeyini ise yükselterek aç olduğunuzu hissetmeden de mutlu olabilmenizi sağlar. Tedavi ile metabolizmanız hızlanır ve daha hızlı kalori yakarsınız bu yüzden kilo verme süreciniz kısalır.

• Akupunktur ile zayıflama vücudunuzun hormonal dengeye kavuşmasını sağlar, mide asidinizi azaltır ve sindirim sisteminizi toparlar.

Zayıflamak İçin Kaç Seans Akupunktur Yapılır?

Akupunktur ile zayıflama seansları akupunktur ilk kez yapılacağı zaman başlangıçta haftada 2 kez yapılır. Bir akupunktur seansının etkinliği yaklaşık 72 saat kadar sürer. Yeterli aralıklarla ve yeterli sıklıkta uygulama yapılmazsa kişide enerji regülasyonu olmaz ve insülin hormonu dengeye gelemez bunun sonucunda ise kişi akupunkturun etkisini tam olarak hissedemediğinden dolayı motivasyon kaybı yaşar.

İstenen sıklıkta ve aralıkta uygulama yapıldığı takdirde vücut enerjisi dengeye geldiğinden metabolizma düzene girer ve uyguladığımız beslenme rejimine adaptasyon daha kolay olur. 8-10 seans uygulama sonrasında vücut enerji düzeni ve metabolizma dengesi sağlandıktan sonra uygulama sıklığı kontrollü şekilde azaltılır.

Akupunktur zayıflama tedavisi gören hasta

Hedeflenen kiloya geldikten sonra akupunktur tedavisi hemen kesilmemelidir. Vücut enerjisi dengeye geldikten sonra akupunkturu kontrol seansları olarak devam ettirmek verilen kiloların kalıcı olmasını sağlar. İstenilen kiloya geldikten sonra 3 ay süreyle onbeş günde bir kontrol seansı yapılır. Bu süreden sonra kişi artık kilo almıyorsa kontrol seansları ayda bir uygulanır.

İdeal olan bu şekilde kontrol seanslarına iki yıl süreyle devam etmektir. Ancak buna imkanı olmayan kişiler kilolarını takip ederek kilo almaya başladıklarını fark ettiklerinde hemen hatırlatma seansları için ilgili kliniğine müracaat etmelidir.

Bu şekilde verilen kilolar kalıcı olmaya devam edecektir. Kontrol akupunkturu ihmal edilirse, eski yeme alışkanlıklarına geri dönülürse, karbonhidrat ağırlıklı beslenmeye başlanılırsa ve aşırı miktarda yemek yemeye devam edilerek mide büyütülürse verilen kiloların misliyle geri dönmesi kaçınılmazdır..

Akupunktur ile Zayıflama Fiyatları

Akupunktur ile zayıflama fiyatları konusunda güncel bilgileri öğrenmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Kliniğimizde  akupunktur ile zayıflama için başlangıç olarak üç aylık temel bir program uygulanmakta olup ilk görüşmede vücut analizi, akupunktur ile zayıflama hakkında bilgilendirme ve ilk akupunktur seansı yapılır. Bu görüşme için sadece muayene ücreti alınmaktadır. Diğer seanslarda ise yapılan işlemlerin ücreti alınır.  Üç aylık temel programı tamamlayan hastalar için 15 günde bir devam eden kontrol seanslarının ilkini müteakip ikincisi ücretsizdir.

Akupunktur ile zayıflama Ankara ili başta olmak üzere birçok ilde GETAT ünitesi olan özel muayenehanelerde ve özel veya devlet hastanelerinin bünyesinde kurulan GETAT merkezlerinde uygulanmaktadır. Bir çok tıp fakültesinde ve araştırma hastanelerinde akupunktur klinikleri bulunur. ZGHolistic Clinic Sağlık Bakanlığı’ndan ruhsatlı akupunktur ünitesine sahiptir.

Akupunktur ile Zayıflama Yan Etkileri Nelerdir?

Akupunktur ile zayıflama yan etkileri çok sık görülmezler. Bunun yanında hastalarda salgılanan fazla endorfinin etkisiyle uyku hali veya uyuşukluk gözlemlenebilir. Bazı hastalarda ise çok sık olmamak kaydıyla kulaktaki veya vücudun başka yerlerinde iğnelenen bölgelerde geçici bir iğne ağrısı olabilir.

Bazı tedavi süreçlerinde ise batırılan iğnenin temiz olmaması, iğnenin uygun uca sahip olmaması, hastanın işlem sırasında hareket etmesi/ettirilmesi veya iğnenin yanlış noktaya uygulanması gibi istenmeyen durumlarla karşılaşılabilir. Benzeri olumsuz durumlarla karşılaşmamak adına, tercih edeceğiniz sağlık merkezini çok iyi araştırmalı ve bu alanda güvenilir klinikler ile  çalışmalısınız.

ZGHolistic Clinic olarak Sağlık Bakanlığı onaylı GETAT ünitelerimizle akupunktur zayıflama tedavisi hizmetİ veriyoruz. Ayrıntılı bilgi almak ve ücretsiz ön görüşme imkanlarından faydalanmak için  https://www.zgholisticclinic.com/ sayfasını ziyaret ediniz.